Standardní postup vodárenských společností při montáži či výměně vodoměrů spočívá v tisku papírových montážních lístků. Každý z nich obsahuje příkazy a informace pro montéra pro daný pracovní příkaz, včetně údajů o umístění odběrného místa na které se má montér vydat či kontaktů na zákazníka. Během práce v terénu, která je často provázena vstupem do šachet a prací s rukavicemi je montér nucen zapisovat nově pořízené údaje na papír pomocí tužky či propisky. Hodnot, které musí pracovník takto získat, není málo – patří mezi ně například čísla nově osazených vodoměrů, stav původního (odsazeného) vodoměru či případné změny v umístění měřícího místa.
Po dokončení dané montáže uschová montér vyplněný montážní lístek do složky a vyráží na další odběrné místo. Ve chvíli, kdy dokončí domluvený počet montáží se musí dostavit na sklad vodárenské společnosti aby vrátil na sklad demontované vodoměry a předal vyplněné papírové montážní lístky. Ty se následně předají do kanceláře pracovníkům, kteří pořízené údaje ručně přepíšou do Zákaznického informačního systému (ZIS is-USYS®.net) tak, aby byla dodržena správná evidence všech osazených zařízení.
V rámci našeho řešení digitalizace pracovních procesů naše společnost vytvořila mobilní aplikaci EML – Elektronický Montážní Lístek, která má za cíl tento poměrně zdlouhavý proces vodárenským společnostem a montérům zjednodušit, zrychlit a zlevnit.
Montérovi nyní nově stačí se ráno před začátkem montáží se přihlásit do mobilní aplikace, kde na něj již čeká aktuální seznam jemu přiřazených akcí v síti. Tyto akce byly připraveny v Zákaznickém informačním systému (ZIS is-USYS®.net) a automaticky exportovány do SMG Serveru a následně do mobilní aplikace.
Po příchodu na místo výkonu pracovního příkazu aplikace montéra provede základními kroky jako je pořízení fotodokumentace, kontrola stavu původního (demontovaného) vodoměru či kontrola plomb. Při montáži nového vodoměru může pracovník vybírat ze seznamu zařízení, která má připravené v autě (díky provázání se skladovým hospodářstvím systému ZIS) a nemusí vyplňovat čísla zařízení ručně (díky čtečkám QR kódů a OCR). Před dokončením akce v síti je vyzván k finální kontrole vyplnění všech potřebných dat. Zákazník, kterému může přímo z aplikace díky přítomným kontaktům zavolat, podepíše provedenou akci přímo v telefonu a jako potvrzení dostane malý montážní lístek vygenerovaný pomocí EML a vytisknutý pomocí přenosné Bluetooth tiskárny.
Po finálním potvrzení, podpisu a tisku je akce uložena a odeslána do SMG Serveru a odtud automaticky i do systému ZIS, není již tedy nutné ručně přepisovat papírové montážní lístky, čimž se dramaticky snižuje chybovost zadávaných dat.
Mobilní aplikace Elektronický Montážní List tedy úspěšně odstraňuje nutnost použití papírových montážních lístků a rozšiřuje možnosti pořízení dat v terénu a úspěšnost evidence provedených akcí v síti i aktuálního stavu osazení zařízení v síti.